המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

בן נתן (26) סטודנט שנה ב' למנהל עסקים במגמת שיווק,  מנהל העסק המשפחתי – "מאפיית דון לאון"


קצת על העסק 

"העסק הוא "מאפיית דון לאון". המאפיה קיימת משנת 2001 במרכז המסחרי בשכונת קרית שרת בחולון והיא פועלת כעסק משפחתי אותו מנהלים היום אחי, אבא שלי ואני. 
אבא שלי הרים את העסק במו ידיו, לקח הלוואה מהדודים שלי ובנה הכול מאפס. בחצי השנה הראשונה העסק רק נחל הפסדים, אבל למרות זאת אבי המשיך להאמין ולאט לאט העסק הלך וצמח. 
כיום, העסק מונה 15 עובדים, כאשר הוא מחולק ל-3 מחלקות יצרניות וחנות מכירה. מחלקה אחת מכינה פיתות עבודת יד, לאפות, פיתות זעתר, פרנה מרוקאית וכו. מחלקה שניה, אחראית על ייצור לחמים, לחמניות, חלות וכו'. מחלקה שלישית, אחראית על בורקסים מתוקים ועוגות. כאמור בחוד החנית של המפעל נמצאת חנות המכירה. העסק מעניק שירות לקהל רחב בעיר חולון והמאפייה עובדת עם המגזר הפרטי - דוגמת לקוחות יומיומיים ועם המגזר העסקי – דוגמת בתי מאפה שמושכים סחורה, חברות קייטרינג, אולמות אירועים וספקים נוספים. ב-3 השנים האחרונות, חנות המכירה התרחבה בצורה משמעותית, מה שעזר להכניס מוצרים נוספים כגון מוצרים ללא גלוטן, קינוחים ועוד". 


איך הלימודים במרכז האקדמי עוזרים לי בניהול העסק

"כמו כל אדם שיש לו עסק במשפחה, תמיד נתקלתי בשאלה - האם זה מה שאני רוצה לעשות בחיים? 
כבר עם תחילת הלימודים הרגשתי משיכה לתחום השיווק. בתחילת השנה השנייה, התחלתי בהתמחות בשיווק ומצאתי את עצמי מתעניין בכל מילה שיוצאת למרצים בתחום השיווק מהפה. התחלתי לקחת עצות מהשיעורים וליישם ובנוסף קיבלתי מהמרצים יחס חם לכל שאלה שעלתה אצלי לגבי העסק. בנוסף המרצים עזרו ועדיין עוזרים, תומכים ומייעצים לי בעניין העסק, דבר שכלל לא מובן מאליו. המאפייה החלה בשנה האחרונה בתהליך מיתוג, עשינו לוגו חדש, מתגנו את החנות, את שקיות הנייר, הקרטונים, עשינו שילוט לעסק ועוד הרבה דברים שאולי נראים קטנים, אבל מוסיפים הרבה. בנוסף, בשנה האחרונה פתחנו בשיתוף פעולה עם חברה גדולה שמספקת מוצרים עד הבית, דבר שדחף את העסק קדימה והעלה את המחזור בצורה מרשימה. הלימודים לתואר ומרצי המרכז העניקו דחיפה אמיתית לעסק ואני ממשיך ומקבל עוד ועוד רעיונות ועזרה מהלימודים". 

תוכניות לעתיד  

השאיפה שלי לגבי העסק הוא להגיע למצב של מתן זיכיונות. הרעיון הוא, להחזיק את  החנות הקיימת ועוד חנות או שתיים בבעלותנו ואז להעניק זכיינות לחנויות חדשות שיפתחו. בכדי להגיע למצב הזה, צריך לעבור עוד דרך של בניית  תוכנית מסודרת, חיזוק המיתוג, התרחבות לעוד חנות דגל ואז להתחיל עם מתן הזיכיונות. השאיפה היא להפוך בסופו של דבר לרשת מבוססת.

המרכז האקדמי