המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

מנכ"ל FOX מתארח במועדון המנהלים של הפקולטה למנהל עסקים

ביום חמישי האחרון (19.5) התארח אצלנו במכללה, הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת האופנה FOX.

זו השתתפותו הראשונה של ויזל אצלנו במסגרת "מועדון המנהלים", ובה הוא נתן לסטודנטים הזדמנות נדירה לשמוע על תחילת דרכה של הרשת ועל הקשיים שלוו אליה.

"אבי נפטר בגיל צעיר יחסית, ולאחר מותו, אמי הציעה לפתוח חנות בגדים מתחת לבית ברמת גן, שבה תמכור פריטים שמיוצרים במפעל של אברהם פוקס. בחצי השנה הראשונה אמא הייתה לבד בחנות, וכשראינו שהעסק מצליח נכנסנו לעניינים ופיתחנו אותו עם אברהם פוקס. אני תמיד מצטער שאבי לא היה שותף לפרק העסקי הזה בחיי המשפחה, והרגשתי את חסרונו במיוחד בפתיחת החנות בקניון איילון, כי זה היה ה־קניון של המדינה, שכל רמת גן הלכה אליו."

היום FOX מצויה בפרץ גדילה יוצא דופן בשוק האופנה. לדברי ויזל, "האסטרטגיה שלי הייתה לבנות מותג שהוא בעצם לא מותג. כך נולדה אופנת ה- BASIC. כולנו לובשים BASIC  שנוח לנו. אמרו לי בחברה שאני משוגע ושעדיף לקרוא לזה CASUAL כי BASIC נשמע פשוט, בסיסי. עם זאת, אחרי כל כך הרבה שנות ניסיון בענף היה לי מספיק ביטחון כי לומר להם לא. BASIC IS GOOD ואפילו BASIC IS BEAUTIFUL. היום הם רואים שצדקתי."

על-מנת להבין את היקפי הצמיחה של החברה, ניתן לראות כי במחצית הראשונה של השנה, פוקס הפעילה 285 חנויות אופנה ואופנת בית בהפעלה ישירה, בהשוואה ל-209 חנויות בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בכמות החנויות היא, בין השאר, פועל יוצא של רכישת חנויות מנגו והשקת מותגים חדשים, כמו אמריקן איגל, יאנגה, צ'ארלס&קית' ועוד. מחזור המכירות בחציון הראשון של השנה צמח ב-126.5 מיליון שקל, המהווים כ-24.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי ויזל, "בשנה שעברה סגרתי שש חנויות אבל פתחתי 50 חדשות. אמרתי בעבר שבכל מרכז חדש שמוקם ושאני מאמין בו אני פותח בלי להסס, וכל חנות שהיא פחות רווחית אני אסגור בלי להסס". באפריל האחרון, נפתחה חנות מנגו בקניון G כפר סבא, ונפתחה חנות נוספת בביג באר שבע שתכלול בגדי נשים, גברים, ילדים ותינוקות. בכל אחת מהחנויות השקיעה קבוצת פוקס כ־3 מיליון שקל.

המפגש, שהתקיים בסמוך למועד החתימה על הארכת חוזה החסות עם מכבי ת"א בכדורסל המוערך בכ-1.5 מיליון דולר לשנה, שנחתם על אף העונה החלשה, וויזל התייחס להארכת ההסכם: "הקשר למכבי ת"א תורם למותג, אם לא הייתי חושב כך לא היינו ספונסרים. אני לא נותן חסות של 1.5 מיליון דולר רק עבור כסא. לדעתי, חיבור של קבוצת ספורט מייצרת אצל ילדים ונוער רגש לגבי המותג. מכבי זו עדיין הקבוצה של המדינה והחיבור איתה עושה טוב למותג ואנחנו נמשיך להיות דומיננטים שם". ויזל, המשיך ודיבר על המתח בין הנהלת הקבוצה לאוהדים, "לאורך השנים הנהלת מכבי מכבדת את האוהדים בצורה יוצאת דופן. לדוגמא, כאשר רצינו לשים את הלוגו האדום של FOX, ההנהלה לחצה עבור האוהדים שהלוגו יהיה כחול, וכך היה. מעבר לכך, מכבי מזמינה הרבה בני נוער למשחקים על חשבונה ועושה הרבה דברים בחינם". לגבי מחאת האוהדים באשר להתייקרות במחירי המנויים השיב ויזל: "מכבי היא קבוצת הספורט של המדינה, אך גם עסק כלכלי לכל דבר. ככזו, היא צריכה גם להרוויח. לדעתי, ההתייקרות שאנחנו רואים במחירי המנויים שקולה לעלייה הכללית שאנו חווים ביוקר המחייה בארץ, כמו החשמל, הדלק והדיור. אז יש עליה קלה במחיר המנויים, אני לא רואה פסול בכך". 

המרכז האקדמי