המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

טקס הענקת התארים לבוגרי החוגים לחשבונאות ולמנהל עסקים שהתקיים ביום שני 9.6.2010  בתאטרון היהלום ברמת גן

בטקס שנכחו בו כ-400 בוגרים, בני משפחה וחברי סגל, הוענקו תעודות ל33 בוגרי חשבונאות ו-54 בוגרי מנהל עסקים. שבעה מהם סיימו לימודיהם בהצטיינות. 

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו, בטקס הענקת תארים של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

אחרי הכישלון בגרמניה הבנתי שמנוע הצמיחה של החברה נגמר

"אופנת הילדים, החנויות המקוונות ומותג Black, הם מנועי הצמיחה החדשים של החברה" * "המחשב היום הופך פופולארי מהטלוויזיה, חברה שתשכיל לבנות קהילה דיגיטלית ענפה תגיע לצרכנים ישירות ולא תצטרך לרכוש מדיה"

"אחרי הכישלון בגרמניה הבנתי שמנוע הצמיחה של החברה נגמר" כך אמר השבוע גבי רוטר, מנכ"ל ובעלים רשת קסטרו בטקס הענקת תארים לבוגרי הפקולטה למנהל עסקים והחוג לחשבונאות של "המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן".

את טקס חלוקת התארים הנחה דיקאן הפקולטה למנהל עסקים פרופ' יורם מיתקי, אשר אמר לבוגרים:  ההחלטה להנגיש את ההשכלה הגבוהה ופתיחת שוק המכללות, הייתה הצלחה גדולה והעמידה את ישראל במקום השני בהשכלה העולמית". לאחר מכן דיבר הדיקאן על החשיבות בתואר מקצועי בימינו, "בישראל יש כ-400 אלף עסקים קטנים ובינוניים, המהווים תשעים ושבע אחוז מהעסקים במדינה. למרביתם אין ידע מספיק כיצד לנצל את המשאבים הארגוניים אשר בידם, ובראשם המשאב האנושי". לסיום דיבר מיתקי על הישגי בוגרי התואר בחוג לחשבונאות, "ציוני הסטודנטים במבחני החשבונאות האחרונים היו הרבה מעל הממוצע הארצי ועברו את ציוני אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטאות אחרות".

לאחר דבריו הציג הדיקאן את אורח הכבוד של הערב, גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו.

רוטר דיבר בפני הבוגרים על התמורות שחוותה קסטרו בשנים האחרונות, ועל ההתאוששות וההתחדשות שעברה עקב הכישלון הצורב בשוק הגרמני, שבסופו של דבר הפך את החברה לדברי רוטר ל"מצליחה יותר".

"ב-2009 נכנסו לשוק הגרמני – נתקלנו שם בשוק מאוד קשה וכנראה שההיצע שלנו באותה עת לא יכול היה להתמודד בשוק הרווי בגרמניה. גם המיתון העולמי באותה עת לא סייע לכך". לדברי רוטר, הכישלון בשוק הגרמני הוביל להתחדשות ברשת האופנה: "הכישלון גרם לי להבין שמנוע הצמיחה של החברה, שהיה עד אז קהל צעיר עד גיל 24, נגמר וצריך לייצר מנוע צמיחה חדש. אנחנו מוכרים מוצר שמתחלף כל הזמן וחיים בעולם שמתחלף כל הזמן והיינו חייבים ליצור חידוש".

רוטר סיפר לבוגרים על דרכי הפעולה בה נקט, "עשינו סקרים ובדיקות וראינו שאנחנו לא מצליחים להגיע לגברים ונשים מעל גיל 24. על כן קיבלנו החלטה אסטרטגית להגדיר מחדש את קהל המטרה של בני ה-24 ומעלה. הסתכלנו על דמות ה'אישה הצעירה' וראינו שבניגוד לעבר  הנשים הצעירות כיום הן אופנתית וקרייריסטיות, הן צריכות צריכה מלתחה רחבה יותר וצריכות אופנה אלגנטית יותר שתספק להם ז'קט, נעלי עקב, שמלת ערב ועוד. הבנה זו יצרה את המותג החדש והאלגנטי black ואת עיצוב הלוגו החדש באותיות שחורות בלבד, אשר החליף את הלוגו האדום שהחלטנו כי הוא ספורטיבי מדי".  

רוטר סיפר לבוגרים על ההישגים שהצליח ליצור במהלך זה, "הצלחנו  להשלים ללקוחותינו את הצעת הערך שהיו זקוקים לה ועל הדרך להוסיף לקוחות חדשים כמו עורכי דין, בנקאים, רואי חשבון וכל האנשים שמתלבשים אלגנטי ומחויט לעבודה".

לאחר מכן דיבר רוטר על מנועי הצמיחה שמתגבשים בשנה האחרונה - בגדי הילדים והחנויות המקוונות, "בכניסה לתחום הילדים היה סיכון גדול מאוד, פחדנו שהמיקוד יעלם והמותג יפגע. לבסוף המהלך היה מוצלח כיום יש כבר 45 חנויות ילדים ברחבי הארץ וביום חמישי תיפתח חנות בנצרת".

רוטר גם דיבר על התעצמות תחום הדיגיטל בעולם השיווק, "אנחנו בעיצומה של מהפכה דיגיטלית, המחשב הופך פופולארי יותר מהטלוויזיה וקהל היעד שלנו נמצא יותר שעות מול מחשב מאשר מול הטלוויזיה. חברה שתשכיל כיום לבנות קהילה דיגיטלית ענפה ואיכותית, תגיע לצרכנים ישירות ולא תצטרך לרכוש מדיה, מה שיכול לחסוך סכומי עתק". רוטר דיבר על פעולות קסטרו בתחום הדיגיטל, "בקסטרו מפנימים את התובנה הזו, הגענו ליותר מחצי מיליון חברים בפייסבוק ואל האתר שלנו נכנסים בין חצי מיליון - למיליון איש בחודש".

בהמשך, רוטר דיבר על תחום החנויות המקוונות ורמז גם על התעצמותן בישראל בעתיד, "האי קום של קסטרו, נבנתה מתוך מחשבה של יצירת חנות עולמית ופחות מתוך התמקדות רק בקהל הישראלי. בארה"ב, אנגליה וגרמניה חנויות מקוונות פופולארית מאוד ואוחזות בנתח שוק יפה, התחום הזה הולך להתחזק בקרוב גם בישראל ולכן אנחנו למדנו איך לעשות סינרגיה בין החנויות האמיתיות לעולם האינטרנט".

בסיום פנה באופן אישי אל הסטודנטים "כאשר אתם רוצים להקים עסק או יזמות לכו בעקבות החלום, אל תבואו עם תוכנית עבודה, תבואו עם חלום. זה מה שהופך עסק לעסק מצליח", רוטר הוסיף עוד מספר עצות "הקיפו עצמכם בהון האנושי המתאים. המנהלים הטובים ביותר הם אלו שעושים ליהוק מוצלח".

המרכז האקדמי