המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

פרופ' הרשטין בהרצאה בפני פורום העסקים של רמת גן - "כיצד תמתג ותשווק את העסק שלך"



ביום רביעי האחרון העניק המרכז האקדמי למשפט ולעסקים חסות למפגש "פורום העסקים של רמת גן" אשר נערך באולם הכנסים של כפר המכביה.

באירוע, העביר פרופ' רם הרשטין (סגן דיקאן הפקולטה למנהל עסקים) הרצאה לבעלי העסקים בנושא - "כיצד תמתג ותשווק את העסק שלך".

פרופ' הרשטין אמר בפתח דבריו כי, "בעלי עסקים משקיעים כיום המון אנרגיה למיתוג העסק.

אם בעבר היה זה חריג למתג עסק קטן, היום זה כבר דבר טריוויאלי. מיתוג עסק קטן דורש עבודה מסודרת ועקבית, אך בסופה העסק יהיה ייחודי, מזוהה, מוכר ובשאיפה גם מאוד מוערך".

פרופ' הרשטין הציג בפני בעלי העסקים את חמש הדילמות המרכזיות במיתוג עסק:

  1. פילוח שוק- "כצעד ראשון יש לבצע תהליך של פילוח שוק. הרבה בעלי עסקים קטנים תוהים, האם זה ישתלם לי? הרי הלקוחות שלי פה לידי.
    מדובר בטעות. צריך לעשות פילוח שוק ובתום התהליך, הלקוחות אליהם תפנו יהיו הרבה יותר ממוקדים ותהליך המיתוג יהיה אפקטיבי יותר. בעת התהליך, בעל העסק צריך לשאול עצמו מספר שאלות: א. מיהו הלקוח - פרטי/עסקי?  ב. מהי ההכנסה של לקוחותיי? מה ההשכלה שלהם? בעלי עסקים קטנים פונים בעיקר ללקוחות קרובים וזו גישה שגויה. כשתעשו פילוח שוק, תגלו שמעגל הלקוחות שלכם הוא רחב יותר".
     
  2. בידול – "ישנן מספר טכניקות למיתוג עסק: ראשית, הבלטת התכונות הייחודיות של העסק. דברים כמו: ניסיון רב שנים, ידע ייחודי שהבאתם מחו"ל, תרומה למען הקהילה – כל אלה יכולים לשמש כדגל של העסק. גם תכונות כמו כריזמה או אופי נינוח ונעים של בעל העסק יכולות לשמש עבור מיתוג המקום.
    נקודה חשובה בעת בידול העסק – התמקדו בשתי תכונות ייחודיות ובולטות בלבד.
     
  3. מיקום העסק – "ישנן מספר טעויות נפוצות בבחירות מיקום העסק:
    טעות ראשונה – בחירת מיקום תחת לחץ.
    טעות שנייה – פתיחת העסק במקום שנוח לכם להגיע. בעל עסק צריך לחשוב לאיזה מקום יהיה ללקוח שלו נוח להגיע. תעשו סקר, תדברו עם אנשים מהאזור ותשאלו אם המיקום נוח להם.
    טעות שלישית - החלפה תכופה של מקום העסק. זה משדר בלבול וחולשה של המותג".
     
  4. עד כמה להשקיע ביחס כלפי לקוח –"ישנה לעתים תפישה שגויה של בעלי עסקים כי הלקוח 'בכיס שלו'. בעלי עסקים חייבים לעבוד קשה בכדי לתת ללקוח את היחס האישי. צריך להיות קשובים ללקוח - ככל שנהיה קשובים יותר הקשר יהיה טוב יותר.
    אל תזלזלו בלקוח – לקוח מבוגר שבא לקנות מחשב ובעל העסק מדבר אליו בשפה גבוהה הלקוח נאטם והולך לחנות אחרת שם ירגיש בטוח יותר.
    צריך להיות סבלני, אדיב ולתת תחושה של יחס אישי. זה מה שישמור את הלקוח".
     
  5. פרסום – "הפרסום לעסק קטן, לא עובד במדיה הגדולה. פרסום אפקטיבי לעסק קטן הוא פרסום מפה לאוזן. בעל העסק צריך לעבוד היטב בכדי שהקשר עם לקוחותיו יגדל ויתפתח ואז אותם לקוחות יהפכו לשמש כשגרירים שלו. זוהי שיטת הפרסום האפקטיבית ביותר עבור עסקים קטנים".

המרכז האקדמי